Entrea
Specialisten in de buurt
Entrea is er voor kinderen en jongeren van 0-18 jaar en hun gezin bij complexe vragen op het gebied van opgroeien, opvoeden en ontwikkeling. Vanuit de overtuiging dat elk kind recht heeft op een veilige plek om op te groeien en zich te ontwikkelen, biedt Entrea speciaal onderwijs, ambulante, specialistische begeleiding en opvoedingsondersteuning.
Als gevolg van de politieke keuzes om de verantwoordelijkheid voor de jeugdzorg bij de gemeenten te leggen, de zorgmarktwerking en de steeds kritischer wordende zorgconsument, neemt de concurrentie in de zorg toe. Entrea wilde haar organisatie en aanbod daarom nadrukkelijker positioneren en profileren. Novia communicatie heeft samen met het hoofd Communicatie gewerkt aan een strategisch communicatieplan. Centraal daarbij stond de opgave om inkleuring en beleving te geven aan de nieuwe positionering van Entrea; intern en extern. Op basis van een gedegen doelgroep- en omgevingsanalyse is de centrale kernboodschap aangepast en zijn thema's bepaald waarmee de communicatie wordt ingekleurd. In vervolg daarop werkte Novia communicatie samen met een werkgroep een marketingcommunicatieplan uit, waarmee Entrea de komende 2-3 jaar een strategie heeft om te werken aan naamsbekendheid en het relatiebeheer kan ondersteunen met inzet van kanalen, middelen en activiteiten. Bij eerste stap die we met de werkgroep hebben gezet is ons 7K-model positionering ingezet. Een van de eindresultaten is de campagne 'Specialisten in de buurt' die wij samen met Studio Spinazie ontwikkelden voor Entrea. In het kader van deze campagne zijn diverse bestaande middelen aangepast en heeft het personeelsblad van Entrea plaats gemaakt voor het relatiemagazine Present in de vorm van een E-zine. www.entrea.nl |