Strategisch communicatieplan
Interactie met de doelgroep
De tijd van dikke communicatieplannen is voorbij. Net zoals de tijd van zenden en ontvangen voorbij is. Bij communicatie van organisaties en bedrijven draait het tegenwoordig om de interactie. Wat gebeurt er in binnen de organisatie, bij klanten en in de wereld om ons heen? Wat betekent dat voor ons? Wat vinden wij belangrijk en hoe brengen we dat over? In een telkens veranderende wereld focust een strategisch communicatieplan zich op verbinding. Een organisatie die in verbinding blijft met de binnen-en en buitenwereld, weet hoe te communiceren.
Aanpak
Onze eerste stap is helder krijgen waarom u een strategisch communicatieplan nodig heeft. Wat is de aanleiding of noodzaak?
Pas als dat duidelijk is, bespreken we met u een aanpak. Wij kiezen altijd voor een mensgerichte aanpak, zodat belanghebbenden betrokken blijven. Dat betekent dat wij het plan met uw eigen inbreng en dat van uw team of medewerkers maken. Meestal gebeurt dat in een aantal concrete stappen waarbij per stap duidelijk is:
Resultaat
Het resultaat is een communicatieplan met duidelijke keuzes voor een centrale boodschap, thema's, doelgroepen, momenten, middelen en kanalen, dat richting geeft aan uw communicatie. Wij gebruiken bewust het woord ‘richting’. Het communicatieplan is namelijk niet statisch, maar juist flexibel. Nieuwe ontwikkelingen en inzichten altijd vragen om bijsturing van de ingezette koers.
Kosten
Afhankelijk van de omvang en complexiteit van uw vraag bespreken we met u de aanpak. Op basis daarvan stellen wij een begroting op. Wij overschrijden de vooraf gemaakte begroting niet zonder uw toestemming.
Ons tarief voor communicatiemanagement bedraagt € 75,00 per uur.
Voor uitvoerende communicatiewerkzaamheden berekenen wij € 55,00 per uur of we spreken een vast bedrag af voor het eindproduct.
Aanpak
Onze eerste stap is helder krijgen waarom u een strategisch communicatieplan nodig heeft. Wat is de aanleiding of noodzaak?
Pas als dat duidelijk is, bespreken we met u een aanpak. Wij kiezen altijd voor een mensgerichte aanpak, zodat belanghebbenden betrokken blijven. Dat betekent dat wij het plan met uw eigen inbreng en dat van uw team of medewerkers maken. Meestal gebeurt dat in een aantal concrete stappen waarbij per stap duidelijk is:
- wie participeren
- welke werkwijze we hanteren
- wat de tijdsinvestering is
- wat de opbrengst is
- wat de vervolgstap is
Resultaat
Het resultaat is een communicatieplan met duidelijke keuzes voor een centrale boodschap, thema's, doelgroepen, momenten, middelen en kanalen, dat richting geeft aan uw communicatie. Wij gebruiken bewust het woord ‘richting’. Het communicatieplan is namelijk niet statisch, maar juist flexibel. Nieuwe ontwikkelingen en inzichten altijd vragen om bijsturing van de ingezette koers.
Kosten
Afhankelijk van de omvang en complexiteit van uw vraag bespreken we met u de aanpak. Op basis daarvan stellen wij een begroting op. Wij overschrijden de vooraf gemaakte begroting niet zonder uw toestemming.
Ons tarief voor communicatiemanagement bedraagt € 75,00 per uur.
Voor uitvoerende communicatiewerkzaamheden berekenen wij € 55,00 per uur of we spreken een vast bedrag af voor het eindproduct.