Novia Communicatie
  • Home
  • Wat we doen
    • Quickscan projectcommunicatie
    • Krachtenveldanalyse
    • Stappenplan projectcommunicatie
    • Projectcommunicatie management
    • 7K-model positionering
    • Employer Branding
    • Luisterkracht
    • Strategisch communicatieplan
    • Doelgerichte Dialoog
    • Visie-ontwikkeling met draagvlak
    • Participatie- en inspiratiebijeenkomsten
    • Rode draad
  • Wie we zijn
    • Werkwijze
    • Team
    • Maatschappelijke betrokkenheid
  • Voor wie we werken
    • Zorg- en hulpverleningsorganisaties
    • Maatschappelijke- en culturele organisaties
    • Onderwijs en kinderopvang
    • Overheden
    • MKB
  • Trainingen
  • Blog
  • Contact

Waar drijft u deze zomer?

22/7/2015

 
Voor veel organisaties en bedrijven geldt: dat wat je doet is niet echt uniek. Velen bieden immers hetzelfde aan. Maar hoe u het doet, de betekenis die u voor uw klanten wilt hebben, met uw drijfveer en uw persoonlijkheid creëert u waarde. Dat maakt u uniek.

Een van de mooiste voorbeelden van een bedrijf dat sinds het ontstaan uitdraagt wat de drijfveren zijn, welke waarde ze toe willen voegen, is Ikea. Ikea wil zoveel mogelijk mensen tegen lage prijzen een fijne woonomgeving bieden en daarmee elke dag een beter leven! Hoe mooi is dat? En hoe bijzonder is het dat Ikea op basis van deze drijfveer telkens weer innovatieve oplossingen bedenkt om haar doelen te realiseren.

Ik was onlangs in New York en fietste langs de Ikeavestiging in Brooklyn aan de overkant van Manhattan. Ikea bedacht dat de inwoners van Manhattan, met hun meestal vrij krappe behuizing, behoefte zouden hebben aan de slimme woonoplossingen van Ikea. En ook de relatief kleine verpakkingen, waarmee je deze woonoplossingen in huis kunt halen, zijn erg handig als je op de 50ste etage midden in Manhattan woont.
Toen de New Yorkers zo’n 8 jaar geleden echter niet massaal naar de Ikea kwamen, bedacht dit Zweedse bedrijf een oplossing: ze bieden de inwoners van Manhattan nu een gratis Ikea watertaxi naar de overkant aan en alle aangekochte goederen worden gratis thuis bezorgd. De vestiging Brooklyn is al jaren een succes, terwijl de omwonenden geen last hebben van verkeersoverlast.

Hoe vaak staat u erbij stil in hoeverre u de drijfveren van uw organisatie nog naleeft? Hoe vaak laat u zich nog bewust inspireren door uw missie? Misschien lukt het om deze zomervakantie, drijvend op een luchtbedje waar dan ook in de wereld, weer eens even stil te staan bij wat u en uw organisatie drijft. Het levert vast en zeker weer nieuwe inzichten en ideeën op, waarmee u na de vakantie weer uitgerust en energiek aan de slag kunt. 

Fijne vakantie!

Dagmar 

Foto

    Inspiratie

    Novia communicatie is ster(k) in verbinden. Het verbinden van mensen, van organisatie en communicatie, van strategie en uitvoering.
    Dat doen wij bijvoorbeeld door u vandaag te inspireren met deze blog.

    Archief

    May 2020
    July 2018
    June 2017
    January 2017
    July 2016
    December 2015
    November 2015
    July 2015
    June 2015
    January 2015

    Tags

    All
    Betekenis Geven
    Dialoog
    Draagvlak
    Drijfveren
    Luisteren
    Organisatiecultuur
    Participatie
    Projectcommunicatie
    Transparant
    Vertrouwen

    RSS Feed

© 2016 | Novia communicatie
Leonie Boeyen
t 06 52 373 956
leonie@noviacommunicatie.nl
Dagmar Matthijssen 
t 06 51 689 590
dagmar@noviacommunicatie.nl

Ontwerp website: GOM Design